Recensie Adorable Books

IK VERGEET JE NIET – GILLIAN KING
Gillian King is terug met een topper van een boek: Ik vergeet je niet is haar nieuwste boek. In dit boek staat Maddy centraal. Ik vertel je er meer over.

Waar gaat Ik vergeet je niet over?
Maddy heeft altijd in de schaduw van haar zus Elisa gestaan. Elisa was overal goed in en werd op handen gedragen door hun ouders. Zij wel. Maar Elisa is er al veertien jaar niet meer.
Op een dag loopt Maddy op een terras in de stad Frenkie tegen het lijf, het ex-vriendje van haar zus. Zij herkent hem meteen, hij haar niet. Ze weet weinig van hem, maar één ding is zeker: Frenkie is foute boel. Want wat is er destijds tussen hem en Elisa gebeurd? Is hij wel te vertrouwen? En waarom staat hij daar zo ongelooflijk sexy te doen, zodat ze daar niet meer helder over na kan denken?

Ik vergeet je niet draait om Maddy en Maddy heeft geen fijne jeugd gehad. Thuis draaide alles om haar zus Elisa: Elisa was het perfecte kind en Maddy was eigenlijk een beetje de vergeten dochter. Elisa is 14 jaar geleden overleden en haar dood heeft Maddy altijd met zich meegedragen. Op een dag komt ze Frenkie tegen, de jongen met wie Elisa vroeger een relatie had. Vanaf dat moment staat Maddy haar leven op z’n kop want ze voelt zich aangetrokken tot hem en hij is de ex van haar zus Elisa. Frenkie en Maddy spreken zo nu en dan af en tsja, het is onmogelijk om niet toe te geven aan die aantrekkingskracht… Maar je raadt het vast: er gebeurt nog veel meer en het is zéker geen gevalletje happy-ever-after.

Yes, de koningin van de chicklit is terug met een nieuwe pageturner. Gillian King zet je leven compleet op z’n kop met haar nieuwste feelgood boek Ik vergeet je niet. Ik heb veel boeken van Gillian gelezen en iedere keer weet ze me weer omver te blazen met haar verhalen. Enerzijds bevat Ik vergeet je niet een heel luchtig onderwerp – een jonge vrouw, een jonge man, ze voelen zich aangetrokken tot elkaar. Anderzijds is het een heel beladen verhaal want het zusje van Maddy en de ex-geliefde van Frenkie speelt een prominente rol in hun leven en staat eigenlijk altijd tussen hen in. En daarbij heeft Maddy altijd het gevoel nooit goed genoeg te zijn. Boordevol emoties, kan ik je vertellen.

‘Ik vergeet je niet is onmogelijk neer te leggen’
Een ding kan ik je verzekeren: Ik vergeet je niet is echt onmogelijk neer te leggen. Ik vergeet je niet gaat over het vinden van liefde, het accepteren van jezelf en de emoties die komen kijken bij het verliezen van een geliefde. Ik heb tranen met tuiten gehuild toen het boek ten einde kwam en ik heb keihard gelachen om bepaalde stukken. Wat een emotioneel verhaal! Het heeft me lang in z’n greep gehouden. Door Gillian haar schrijfstijl vlieg je door het boek heen. Ik kan je verzekeren dat je geen spijt zult krijgen van Ik vergeet je niet. Dit is het beste boek van Gillian King tot nu toe.